Advarsler

 

Denne Boken er gratis og kan på ingen måte utgjøre en kilde til handel.

 

Du står fritt til å kopiere denne Boken for din forkynnelse, eller for distribusjon, eller også for din Evangelisering på Sosiale Nettverk, forutsatt at innholdet i denne Boken ikke blir endret eller modifisert på noen måte, og forutsatt at du siterer kilden, nemlig nettstedet mcreveil.org.

 

Ve dere, satans agenter som er fylt av grådighet og som vil prøve å selge disse læresetningene og disse vitnesbyrdene!

 

Ve dere, satans sønner som liker å publisere disse læresetningene og vitnesbyrdene på sosiale nettverk mens de skjuler adressen til det www.mcreveil.org nettstedet, eller forfalsker innholdet i disse læresetningene og vitnesbyrdene!

 

Vit at du kan unnslippe menneskers rettssystem, men du vil absolutt ikke unnslippe Guds dom.

 

I slanger! I ormeyngel! hvorledes kan I undfly helvedes dom? Matteus 23:33.

 

Vel å Merke

 

Denne Boken oppdateres jevnlig. Vi anbefaler deg å laste ned den oppdaterte versjonen fra følgende Nettsted: www.mcreveil.org.

 

FORUTSETNINGER FOR BIBELSTUDIER
(Oppdatert 21 02 2024)


1- Innledning


Herren advarer oss i Sitt ord mot det Han selv har valgt å kalle "... stadig krangel iblandt mennesker som er fordervet i sitt sinn og har tapt sannheten ..." 1. Timoteus 6:5.


Selv om vi er kalt til å gjøre vårt beste for å bringe Jesu Kristi Evangelium til mennesker for å frelse dem, og selv om vi er kalt til å vise all tålmodighet som er nødvendig for å hjelpe alle mennesker til å forstå Guds ord, er vi på ingen måte kalt til å argumentere Guds ord. Vi må unngå å falle i den fellen som satans agenter setter for oss hver gang, ved å skape diskusjoner, ikke for å forstå Guds ord, men bare for å distrahere oss. Vi må også unngå enhver diskusjon som knapt oppbygger oss.


2- Satan-feller


Som Herren allerede har åpenbart for oss, når satans agenter ikke lykkes i å fange oss i snaren av synder som de setter for oss, prøver de å sette en annen felle for oss, den å distrahere oss, slik at vi ikke fokuser på vår frelse, og på Guds verk. Så vi må være veldig årvåkne.


Nå som du vet at agenter i Helvete har sverget aldri å akseptere sannheten, og nå som du vet at deres oppgave er å gjøre alt for å vende deg bort fra Guds vei for å ta deg til Helvete, er det noen disposisjoner du må ta når du vil delta i en debatt eller diskusjon med mennesker rundt Bibelen.


Vi kan ikke på grunn av satans agenter lukke dørene for folk som stiller oss spørsmål for bedre å forstå Guds ord. Men siden vi ikke på forhånd kan vite hvem som stiller spørsmål for å lære og hvem som stiller spørsmål for å distrahere, må vi være åpne, tålmodige og klare til å svare med kjærlighet og mildhet til alle de som ønsker å lære.


For ikke å falle i fellen til satans agenter hvis oppgave er å vende deg bort fra Guds ord, her er en hemmelighet som vi stiller til din disposisjon. Dette er de syv forutsetningene som må pålegges folk før hver debatt, eller før hver diskusjon, når du tror at denne debatten eller diskusjonen kan bære litt frukt.


3- Sektenes bibler


Det er sataniske sekter som, overbevist om at de ikke vil være i stand til å rettferdiggjøre sin falske lære ved Den Hellige Bibel, har blitt tvunget til å lage egne bibler. Dette er tilfellet for Katolikker, Jehovas Vitner, Mormoner og noen få andre sataniske grupper. Katolikker har laget det de kaller "Jerusalem-bibelen" og "TOB-bibelen". I tillegg til det har de noen få andre manuskripter og hefter som de bruker til å lure sine følgere. Jehovas Vitner har fabrikkert det de kaller "Ny verden-oversettelsen". De bruker også mange brosjyrer til å villede sin flokk. Dette er også tilfelle for Mormoner, som har laget det de kaller "Mormons bok".


Du må aldri akseptere debatter eller diskusjoner med folk som bruker bibelene til disse sektene. Og hvis du vil debattere med dem, krev at de legger til side sin falske bibel, og at de lider av å bruke den virkelige Bibelen under debatten din.


Ovenfor sitert vi den katolske bibel TOB. Det er viktig å merke seg at TOB står for økumenisk Oversettelse av Bibelen, en oversettelse med hensikt laget for å tilfredsstille alle religioner; en oversettelse fabrikkert for å forene alle mulige trosretninger. Så du har der, Bibelens sanne prostitusjon, en prostitusjon uten skam og uten skrupler av Guds ord.


4- Syv (7) forutsetning


Enten du har å gjøre med disse sektene nevnt ovenfor eller en annen sekt som ikke er sitert, er prinsippet du må bruke det samme. Før du deltar i noen Bibelstudie, eller i noen diskusjon, eller i noen debatt rundt Bibelen med noen, må du først bli enige om følgende syv (7) forutsetninger:


1- Enig om at Bibelen er Guds Ord.


2- Enig om at bare Bibelen er Guds Ord, det vil si ingen annen bok, ikke noe annet dokument, ikke noe annet manuskript, eller til og med en kommentar i Bibelen, representerer Guds Ord.


3- Enig at Gud er den eneste forfatteren av Bibelen, det vil si at det ikke er noe ord i Bibelen fra Peter eller John eller Paul, og så videre.


4- Enig på at hele Bibelen er for oss, det vil si, det er ingen budskap i Bibelen for Korinterne, eller for Efeserne osv.


5- Enig i det faktum at den sanne Bibelen som er overlatt til vår disposisjon av Gud, inneholder 66 bøker. Disse 66 bøkene må ha navnene på de Hellige Bibel bøkene som vi kjenner, og bli klassifisert i den vanlige rekkefølgen av bøker som presenteres i Den Hellige Bibel.


6- Enig at Bibelen er sann.


7- Enig i at det som ikke er skrevet, ikke angår oss.


Disse syv (7) forutsetningene må imperativt respekteres hvis du vil gjøre et Bibelstudium, eller deling rundt Bibelen, som ærer Gud. Under ingen omstendigheter bør du delta i en bibelsk debatt, med folk som fornekter Bibelens Autoritet. Det ville være å være ulydig mot Gud. Du må aldri gå lenger enn det som er skrevet, slik Herren befaler oss i dette avsnittet fra 1. Korinter 4:6 "Dette, brødre, har jeg overført på mig selv og Apollos for eders skyld, forat I ved oss må lære ikke å gå ut over det som skrevet er..." Lær å bli på Bibelen, på hele Bibelen og bare på Bibelen!


Den sanne Bibelen inneholder 66 bøker, ordnet i følgende rekkefølge:


5- Det Gamle Testamente


1. Mosebok, 2. Mosebok, 3. Mosebok, 4. Mosebok, 5. Mosebok, Josva, Dommerne, Rut, 1. Samuelsbok, 2. Samuelsbok, 1. Kongebok, 2. Kongebok, 1. Krønikebok, 2. Krønikebok, Esra, Nehemja, Ester, Job, Salmene, Ordspråkene, Forkynneren, Høysangen, Jesaja, Jeremia, Klagesangene, Esekiel, Daniel, Hosea, Joel, Amos, Obadja, Jona, Mika, Nahum, Habakkuk, Sefanja, Haggai, Sakarja, Malaki. Totalt 39 bøker.


6- Nye Testamente


Matteus, Markus, Lukas, Johannes, Apostlenes Gjerninger, Romerne, 1. Korinter, 2. Korinter, Galaterne, Efeserne, Filipperne, Kolosserne, 1. Tessaloniker, 2. Tessaloniker, 1. Timoteus, 2. Timoteus, Titus, Filemon, Hebreerne, Jakob, 1. Peter, 2. Peter, 1. Johannes, 2. Johannes, 3. Johannes, Judas, Åpenbaringen. Totalt 27 bøker.


7- Bemerkning


Men jeg vil minne om at den virkelige Bibelen skulle være rikere på lære og åpenbaringer enn det vi finner i dagens 66-bok Bibelen. Men satan og hans agenter som leder en nådeløs krig mot Guds ord, har gjort alt for at visse lære og åpenbaringer som var å finne i Bibelen, endelig ikke lenger finnes i Bibelen. Det slås derfor fast at Bibelen på 66 bøker som vi har i dag, er ufullstendig.


Noen av dere vil lure på hvorfor jeg insisterer på at vår lære og bibelstudier bare skal være basert på Hellige Bibel som inneholder 66 bøker som vi har for øyeblikket, når jeg er klar over at den er ufullstendig. Elskede, svaret er som følger:


For det første, hvis vi skulle basere vår lære og våre bibelstudier på manuskripter som ikke er tilgjengelige for alle, og som vi ikke engang er sikre på er godkjent av Gud, ville det være praktisk talt umulig for oss å høre oss selv rundt Guds ord. Med andre ord ville det være svært vanskelig å vite hvem som faktisk underviser i sannheten og hvem som underviser i løgn, eller hvilken lære som virkelig er sann, og hvilken som er falsk.


For det annet sørget Herren for at til tross for fraværet av læren og åpenbaringene som satan og hans agenter trakk fra Bibelen, blir det vesentlige av det vi trenger å vite for å bli frelst, bevart. Dette betyr at fraværet av læren og åpenbaringene som Satan og hans agenter har tatt fra Bibelen, ikke kan få oss til å savne Himmelen. Herren i sin suverenitet, passer på å kompensere for denne mangelen eller dette fraværet av åpenbaringer, slik at vi ikke lider av det, og at vi egentlig ikke er åndelig ubalansert.


8- Konklusjon


Elskede, vi må derfor nøye oss med denne bibelen med 66 bøker som vi har nå, for våre lære og våre bibelstudier. Selv om denne Bibelen er ufullstendig, inneholder den det vesentlige av det vi trenger for å kjenne Gud og tjene ham.


Arbeidet som satans agenter gjør med å skape sine egne bibler, er bare fortsettelsen av krigen som satans leir har ført i århundrer, mot Guds ord, ved å gjøre alt de kan, for å få sannheten til å forsvinne helt fra under solen. Dessverre for Helvetes agenter, og heldigvis for oss, Guds Barn, er enhver kamp mot Guds ord en tapende kamp. Satan og hans agenter vil aldrig lykkes, hverken med at ødelægge Guds ord eller at få sandheden til at forsvinde.


Som jeg fortalte deg i læren om "Klokskap", vil Sannheten aldri bli kvalt. Guds Ord er Sannheten, og Gud har lovet å våke over Hans Ord og beskytte det. Alle de som kjemper mot Sannheten, kutter faktisk et baobab-tre med et barberblad. Ja, de idiotene tømmer havet med en kopp. Og i sin dumhet tror de at de en dag vil lykkes. Halleluja!


Hvis Herren tillader det, vil jeg udvikle dette emne mere detaljeret for dig i en anden lære.


Nåden være med alle dem som elsker vår Herre Jesus Kristus i uforgjengelighet!

 

Invitasjon

 

Kjære brødre og søstre,

 

Hvis du har flyktet fra falske kirker og vil vite hva du skal gjøre, her er de to løsningene som er tilgjengelige for deg:

 

1- Se om det rundt deg er noen andre Guds barn som frykter Gud og ønsker å leve i henhold til Sunne Lære. Hvis du finner andre, står du fritt til å bli med dem.

 

2- Hvis du ikke finner en og ønsker å bli med oss, er våre dører åpne for deg. Det eneste vi ber deg om å gjøre er å først lese alle Læresetningene som Herren har gitt oss, og som er på vår nettside www.mcreveil.org, for å forsikre deg om at de er i samsvar med Bibelen. Hvis du finner dem i samsvar med Bibelen, og er villig til å underkaste deg Jesus Kristus, og leve i henhold til kravene i Hans ord, vil vi ønske deg velkommen med glede.

 

Den Herre Jesu nåde være med eder!

 

Kilde & Kontakt:

Nettsted: https://www.mcreveil.org
E-post: mail@mcreveil.org

Klikk her for å laste ned denne Boken i PDF