Varningar

 

Den här Boken är gratis och kan inte på något sätt tjäna som handelskälla.

 

Du är fri att kopiera den här Boken för din predikan, eller för att distribuera den, eller också för din Evangelisering på Sociala Nätverk, förutsatt att dess innehåll inte modifieras eller ändras på något sätt, och att webbplatsen mcreveil.org citeras som källa.

 

Ve er, Satans agenter som är giriga och som kommer att försöka kommersialisera dessa läror och dessa vittnesbörd!

 

Ve er, satans söner, som gillar att publicera dessa läror och vittnesmål på Sociala Nätverk samtidigt som ni döljer adressen till Webbplatsen www.mcreveil.org, eller genom att förfalska deras innehåll!

 

Du vet att du kan undkomma människornas rättssystem, men du kommer definitivt inte att undkomma Guds dom.

 

I ormar, I huggormars avföda, huru skullen I kunna söka undgå att dömas till Gehenna? Matteus 23:33

 

MEDDELANDE TILL SOLDIERSNA AV CHRIST

 

1- Inledning

 

Kära bröder och kära vänner, i dessa stunder av sluttider, när vi har lite tid kvar att återuppbygga muren, före ljudet av trumpeten, finner vi det viktigt att vädja till alla Guds sanna soldater och till alla hycklare och lögnare som låtsas vara sanna Guds soldater, så att var och en kan ompröva sin ståndpunkt väl, och så att var och en tydligt kan bekräfta och bekräfta sitt val, enligt Jesu instruktioner i Uppenbarelseboken 22:10-15 "10Och han sade till mig: Göm icke under något insegel de profetians ord som stå i denna bok; ty tiden är nära. 11Må den som är orättfärdig fortfara att öva sin orättfärdighet och den som är oren att orena sig. Så ock den som är rättfärdig, han fortfare att öva sin rättfärdighet, och den som är helig att helga sig. 12Se, jag kommer snart och har med mig min lön, för att vedergälla var och en efter som hans gärningar äro. 13Jag är A och O, den förste och den siste, begynnelsen och änden. 14Saliga äro de som två sina kläder för att få rätt att äta av livets träd och att gå in i staden genom dess portar. 15Men de som äro hundar och trollkarlar och otuktiga och dråpare och avgudadyrkare och alla som älska och göra lögn, de måste alla stanna därutanför."

 

2- Meddelande till dem som ställer villkor för att göra Guds arbete

 

Kära vänner, ni som förment engagerar dig själv för att göra Guds verk, och som för att göra det, använder list för att kräva antingen arbetsmaterialet, eller materiellt eller ekonomiskt stöd av en sådan eller sådan anledning, eller ersättning som inte säg hans namn, här är meddelandet från Gud för dig.

 

Först: Det är dags för dig att förstå att varje man som tjänar Gud gör det till sitt eget bästa. När vi tjänar Gud är det våra välsignelser vi söker, inte Guds. Gud behöver inte längre välsignelser, han är redan välsignad. När vi arbetar för Gud är det våra kronor vi söker, inte Guds. Gud behöver inte längre kronor, han har redan dem. När vi investerar vår fysiska styrka, våra pengar och våra talanger i Guds tjänst är det våra skatter som vi håller, inte Guds. Gud behöver inte längre skatter han redan har dem.

 

För det andra: Du måste förstå att det är ett offer att göra Guds arbete. Gud själv valde att offra sin enfödde Son för att rädda oss. Jesus Kristus, den enfödde av Gud, offrade sig själv för oss, så att vi kan få den eviga lyckan som väntar på oss efter detta jordiska eländighetsliv. Och varje sant Guds barn måste också offra sig själv för livets skull. hans herre Jesus Kristus härlighet och för frälsning för alla för vilka Jesus kom för att dö.

 

För det tredje: Det är viktigt att du förstår att du inte gör Gud någon tjänst genom att tjäna honom och att du inte gör Guds tjänare någon tjänst genom att göra Guds verk. Du gör dig själv en stor tjänst genom att tjäna Gud. Det är ett privilegium att tjäna Gud. Så sluta utpressa Gud och Guds tjänare när du vill göra Guds arbete. Om du inte vill tjäna Gud, gör det inte. Om du tror att du gör Gud eller hans tjänare någon tjänst genom att göra Guds arbete, gör det inte längre.

 

Jag har en viktig uppenbarelse för dig. Det är så här: "Oavsett om du arbetar för Gud eller om du inte arbetar kommer Guds arbete att göras. Oavsett om du tjänar Gud eller vägrar att tjäna honom, kommer Guds tjänst att göras. Ingenting och ingen. , kan inte stoppa Guds verk." Så stoppa utpressningen, det är värdelöst.

 

Innan du föddes, gjordes Guds arbete, och efter dig kommer Guds arbete att göras. Så Gud behöver inte nödvändigtvis dig för hans arbete. Med eller utan dig kommer Hans arbete att göras. Du är verkligen viktig för Guds arbete om du väljer att vara användbar, men du är inte nödvändig, och du kommer aldrig att bli det. Ingen är nödvändig.

 

Meditera med mig på denna passage från Malaki 1:6, 8; 13-14: "6En son skall hedra sin fader och en tjänare sin herre. Om nu jag är fader, var är då den heder, som skulle visas mig? Och om jag är en herre, var är då den fruktan, som man skulle hava för mig? - så säger HERREN Sebaot till eder, I präster, som förakten mitt namn. Nu frågen I: "Varmed hava vi då visat förakt för ditt namn? 8När i fören fram ett offerdjur, som är blint, då räknen I sådant icke för ont; när I fören fram ett som är lytt eller svagt, då räknen I ej heller sådant för ont. Kom med något sådant till din ståthållare, så får du se, om han tager gunstigt emot dig och bliver dig bevågen, säger HERREN Sebaot. 13Ja, I sägen: Icke är det mödan värt!, och så handhaven I det vanvördigt, säger HERREN Sebaot. När I alltså frambären eder offergåva, då fören I fram, vad som är rövat och vad som är lytt och svagt. Skulle jag hava behag till sådana gåvor av eder hand? säger HERREN. 14Nej, förbannad vare den bedragare, som i sin hjord har ett djur av hankön, men ändå, när han har gjort ett löfte, offrar åt Herren ett djur, som icke duger. Ty jag är en stor konung, säger HERREN Sebaot, och mitt namn är fruktansvärt bland folken"

 

Vad Gud säger i denna passage?

 

Herren uppenbarar för dig här att han tar bara nöje i erbjudanden som kostar oss något, och som utgör ett offer för oss. När du inte är redo att ge Gud vad som kostat dig dyrt, älskar du inte honom. När du är snabba att erbjuda Gud bara vad du har stulit, eller vad du har plockat upp, eller vad som är till någon nytta för dig, skrattar du åt Gud. Han accepterar inte den här typen av erbjudanden.

 

Gud för att rädda oss skickade inte ett svagt lamm eller ett sjukt får eller någon ängel, han sände sin enfödde son, som han älskade. Detta är ett verkligt offer och det är den typ av erbjudande som Gud har valt att ge oss. Varför ska vi göra erbjudanden till honom som inte har något värde i gengäld? Varför måste vi i gengäld göra avsedda offer till honom som inte kostar oss något? Gud kommer inte att acceptera dem.

 

1Krönikeboken 21:24 "Men konung David svarade Ornan: Nej, jag vill köpa det för full betalning; ty jag vill icke taga åt HERREN det som är ditt, och offra brännoffer som jag har fått för intet." Så om du vill arbeta för Gud måste du lägga ditt hjärta, din iver och alla dina medel i det. Säg inte att du vill arbeta för Gud, och du väntar på att vi ska förse dig med allt du behöver. Detta är att vilja erbjuda ett blint djur som ett offer till Gud, det är att vilja erbjuda honom ett lamt eller handikappade djur, det är att vilja presentera för Herren vad som inte är ditt, vilket kostar dig ingenting. Varje sann Guds barn bör till och med skynda sig att tjäna Gud, för det är en härlighet att tjäna Gud.

 

Du hittar många hycklare i dag, så kallade Guds barn, som när det gäller att köpa dyra nya par skor att visa upp, extravaganta nya kläder att visa upp, trendiga mobiltelefoner och andra överflödiga och ibland onödiga prylar, de har aldrig slut på pengar. Men så fort det är nödvändigt att göra Guds verk, ber de att vi köper dem, eller att vi ställer till deras förfogande, vad de kallar arbetsmaterial; andra frågar efter vad de kallar lite motivation. De är bara redo att presentera för Herren vad som inte är deras.

 

För dig hycklare, som passerar själv ut som Guds barn, men som kan göra ingenting för Gud utan att få betalt, kom ihåg att det inte är i himlen från Jesus Kristus som du kommer in med en sådan ond hjärta. Du är på väg till Helvetet. Sluta förföra dig själv. Ditt hjärta är fyllt med girighet och lust av alla slag. Du vill utnyttja varje liten möjlighet, för att göra det till en vinstmöjlighet. Girig, omvänd dig!

 

När du aldrig har slut på pengar för att köpa fåfänga föremål, när du alltid har pengar för saker som är viktiga för dig och du bara saknar pengar när du måste göra Guds arbete, när du har tid varje gång att göra dina egna saker, och du bara saknar tid när det är nödvändigt att göra Guds verk, är du en av dem som har en hane i sin hjord och som ägnar och offrar till Herren ett puny odjur. Ni är bedragare, riktiga tjuvar.

 

Herren offrade inte sig själv för dig så att du inte skulle kunna osjälviska tjäna honom. Om Gud förväntade sig något material eller ersättning från oss innan han offrade sin enfödde Son för oss, skulle han aldrig ha gjort det. Och om Guds Son förväntade sig någon materiell eller liten motivation innan han kom att dö för oss, skulle han aldrig ha kommit. Detta är sann kärlek. Du kan inte hävda att du älskar Gud genom att du inte kan göra något för honom utan att få betalt eller tigga dig.

 

Slutsats: Om du vill få betalt för att göra Guds arbete, gör det inte. Om du vill få arbetsmaterial och små motivations för dig att göra Guds arbete, gör det inte. Om du vill bli tigdat om att göra Guds arbete, gör det inte. Med dig eller utan dig kommer Guds arbete att göras. Jag tänker inte att muta någon man att göra Guds arbete. Dagen då det inte kommer att finnas fler män att göra Guds arbete, kommer Herren till och med att höja stenarna för att göra det.

 

3- Meddelande till dem som saboterar Guds verk

 

Du har också så kallade Guds barn, som går med på att göra Guds verk, men som med vilje väljer att sabotera Guds verk. Detta innebär att dessa människor väljer frivilligt, antingen att göra arbetet på ett ofullständigt sätt, eller att medvetet och frivilligt införa fel i Guds verk, eller att lägga till arbetet det som inte existerar. Vet att detta fel är mycket allvarligt. Det är inte annat än hädelse mot den Helige Ande. Oavsett om det är de som medvetet undervisar lögner till Guds folk, eller de som avsiktligt saboterar Guds verk, är syftet att medvetet vända människor bort från Gud; Syftet är att vilseleda vilande de som söker Gud. Gud kommer aldrig att förlåta dig för det. Aldrig. Kan detta meddelande vara tydligt för alla agenter i satan som tar sådana risker. Ditt helvete kommer att stå i proportion till din ogudaktighet.

 

4- Meddelande till dem som inte är motiverade för Guds verk

 

För dig som inte är motiverad för Guds arbete, vet att det är dina egna välsignelser som du föraktar. Du är verkligen Esau. Välsignelser betyder inte något för dig än. Det är dags att dessa välsignelser kommer att betyda något för dig, men det kommer att vara för sent. De välsignelser som du föraktar idag, du kommer att söka dem med tårar de kommande dagarna, förgäves. Tänk på att du inte kommer att lämna jorden med något. Oavsett vad som verkar göra dig lycklig eller din stolthet för tillfället kommer du att dela med det frivilligt eller med våld under de kommande dagarna. Ingenting kommer att lämna jorden med dig. Ingenting. Även om du vill.

 

Betrakta passagerna nedan:

 

1Mosebok 25:29-34 "29En gång, då Jakob höll på att koka något till soppa, kom Esau hem från marken, uppgiven av hunger. 30Och Esau sade till Jakob: Låt mig få till livs av det röda, det röda du har där; ty jag är uppgiven av hunger. Därav fick han namnet Edom. 31Men Jakob sade: "Sälj då nu åt mig din förstfödslorätt. 32Esau svarade: Jag är ju döden nära; vartill gagnar mig då min förstfödslorätt? 33Jakob sade: Så giv mig nu din ed därpå. Och han gav honom sin ed och sålde så sin förstfödslorätt till Jakob. 34Men Jakob gav Esau bröd och linssoppa; och han åt och drack och stod sedan upp och gick sin väg. Så ringa aktade Esau sin förstfödslorätt."

 

Hebreerbrevet 12:15-17 "15Och sen till, att ingen går miste om Guds nåd, och att ingen giftig rot skjuter skott och bliver till fördärv, så att menigheten därigenom bliver besmittad; 16sen till, att ingen är en otuktig människa eller ohelig såsom Esau, han som för en enda maträtt sålde sin förstfödslorätt. 17I veten ju att han ock sedermera blev avvisad, när han på grund av arvsrätt ville få välsignelsen; han kunde nämligen icke vinna någon ändring, fastän han med tårar sökte därefter."

 

Låt mig förklara vem Esau är. Esau är människor som bara tänker på nuet. Framtiden betyder ingenting för dem. Det som är viktigt för dem är nuet, nuet. Allt de vill ha är vad de ser med sina egna ögon nu. Att prata med dem om framtida välsignelser är lite dumt. De bryr sig inte om vad de inte ser. När de uppmuntras att göra Guds arbete ivrigt och påminna dem om att kronan väntar på verkliga Guds soldater, tänker de som Esau, vilken nytta är kronan för mig? Tiden kommer då de kommer att be om denna krona med tårar, men deras omvändelse kommer inte att ha någon effekt. När Esau föraktade välsignelsen tänkte han bara på nuet, han föreställde sig inte att framtiden skulle komma. Framtiden har kommit, den har blivit en annan närvarande, en annan nu, men en nu som inte längre var inom räckhåll.

 

Jeremia 48:10 " Förbannad vare den som försumligt utför HERRENS verk, förbannad vare den som dröjer att bloda sitt svärd." Du måste inte bara förbinda dig att göra Herrens verk, du måste göra det utan att försumma.

 

5- Meddelande till dem som vägrar att göra Guds arbete

 

För alla er som vägrar att göra Guds arbete, vet att Gud skapade dig för att tjäna honom, att göra sitt arbete. Kom ihåg en gång för alla att att göra Guds verk inte är ett alternativ för dig utan en skyldighet. Om du vill vara envis, gärna, och du kommer att förstå det inom de närmaste dagarna.

 

Matthieu 25:24-30 "24Sedan trädde ock den fram, som hade fått ett pund, och sade: Herre, jag hade lärt känna dig såsom en sträng man, som vill skörda, där du icke har sått, och inbärga, där du icke har utstrött; 25och av fruktan för dig gick jag bort och gömde ditt pund i jorden. Se här har du vad dig tillhör.' 26Då svarade hans herre och sade till honom: Du onde och late tjänare, du visste att jag vill skörda, där jag icke har sått, och inbärga, där jag icke har utstrött? 27Då borde du också hava satt in mina penningar i en bank, så att jag hade fått igen mitt med ränta, när jag kom hem. 28Tagen därför ifrån honom hans pund, och given det åt den som har de tio punden. 29Ty var och en som har, åt honom skall varda givet, så att han får över nog; men den som icke har, från honom skall tagas också det han har. 30Och kasten den oduglige tjänaren ut i mörkret härutanför.' Där skall vara gråt och tandagnisslan."

 

Vet du varför Gud kommer att skicka dig till Helvetet för att han vägrat göra sitt jobb? Låt mig förklara det för dig: Den fysiska styrkan du har är Gud som gav den till dig. Din hälsa har givits dig av Gud. Intelligens är Gud som gav det till dig. Den visdom du har ges till dig av Gud. Och han gav er allt som ett arbetsmaterial för att tjäna honom. Så om du tar arbetsmaterialet och vägrar att arbeta, vet du vad du kan förvänta dig: Gråt och tandagnisslan i evig pina. Valet är ditt.

 

6- Meddelande till dem som gör Guds verk med glädje

 

För alla er som älskar Herren av hela ert hjärta, som fruktar Herren och som arbetar för Gud ivrigt, med glädje, osjälviskt och helt osjälviskt, vet att ni inte slösar bort din tid. . Det är dina välsignelser du samlar på. Du bygger ditt hem i himmelriket. Du samlar eviga skatter i Himlen, där mott och mal icke förstöra, och där inga tjuvar bryta sig in och stjäla. Matteus 6:19-20. Håll fast vid slutet, så kommer du inte ångra det.

 

Låt oss begrunda passagerna nedan:

 

2Johannesbrevet 1:8 "Tagen eder till vara, så att I icke förloren det som vi med vårt arbete hava kommit åstad, utan fån full lön."

 

1Korinthierbrevet 2:9 " Vi tala - såsom det heter i skriften - "vad intet öga har sett och intet öra har hört, och vad ingen människas hjärta har kunnat tänka, vad Gud har berett åt dem som älska honom."

 

Låt oss nynna den lilla koren som säger: "Himlen är vacker och underbar, Himlen är vacker och magnifik!"

 

7- Sista varningen

 

Du som kontaktar oss varje gång för att säga att du vill engagera dig i Guds arbete, och när du får denna möjlighet, går du igenom tricket för att tillfredsställa hjärtans lyster genom att be om så kallade arbetsmaterial och andra hjälpmedel av alla slag, vare sig det är sista gången. Vi är inte här för att ha kul. Vi är här för att arbeta för Gud och göra det med glädje. Vi får inte betalt av någon, och vi stöder inte de giriga hycklarna som närmar oss oss för att inte arbeta utan för att tillfredsställa deras girighet. Vi är varken redo att fördärva någon att göra Guds arbete eller att betala någon för att göra Guds arbete. Vi är redo att ta emot i arbetsteamet alla som älskar Herren Jesus Kristus av hela sitt hjärta, som fruktar honom och som är redo att arbeta för Gud med iver, med glädje, med självförnekande och helt osjälviskt. Om du är en av dem, vänligen kontakta oss. Undvik annars att distrahera oss.

 

Nåd vare med alla som älska vår Herre
Jesus Kristus - nåd i oförgängligt liv.

 

Inbjudan

 

Kära bröder och systrar,

 

Om du har flytt från de falska kyrkorna och vill veta vad du ska göra, så finns det två lösningar som erbjuds dig:

 

1- Se om det runt dig finns några andra Guds barn som fruktar Gud och vill leva enligt den Sunda Läran. Om du hittar några, gå gärna med dem.

 

2- Om du inte hittar en och vill gå med oss, är våra dörrar öppna för dig. Det enda vi kommer att be dig att göra är att först läsa alla Läror som Herren har gett oss, och som finns på vår webbplats www.mcreveil.org, för att försäkra dig om att de är i enlighet med Bibeln. Om du finner dem i överensstämmelse med Bibeln och är redo att underkasta dig Jesus Kristus och leva enligt kraven i Hans ord, kommer vi att välkomna dig med glädje.

 

Herren Jesu nåd vare med eder.

 

Källa & Kontakt:

Webbplats Internet: https://www.mcreveil.org
E-post: mail@mcreveil.org

Klicka här för att ladda ner den här boken i PDF